• No results found

Gir fiberrikt kosthold mindre hjerte- og karsykdom?

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Gir fiberrikt kosthold mindre hjerte- og karsykdom?"

Copied!
1
0
0

Laster.... (Se fulltekst nå)

Fulltekst

Referanser

RELATERTE DOKUMENTER

I flere studier er det vist at personer med lang utdanning følger anbefalingene om økt inntak av frukt og grønnsaker oget redusert inntak av fe bedre enn personer med kort

I en travel klinisk hverdag kan det være en hjelp med flytdiagrammer, men en forut- setning for å kunne anvende disse er at den enkelte må ha noe innsikt, kunnskap og erfaring.

Inntak av me et fe var ikke forbundet med økt risiko for koronarsykdom eller apopleksi.. Vurdert sammen med andre studier bør vi ha et mer nyansert syn på det me ede fe ets

Dette heftet av Michael åpner med en ny analyse av 1800-tallets meget inn- flytelsesrike, men også omstridte samfunnsmedisiner Ernst Ferdinand Loch- mann (1820-91).. Som ung var

Toksin kunne ikke påvises i pasientens serum.Pasienten ble behandlet med antitoksin, og det tilkom ingen forverring av de neurologiske utfallene e er det, men hanhadde

Risikofaktorer som hypertensjon, dyslipidemi, nedsa glukosetoleranse og diabetes mellitus ervanlig blant slike pasienter, men kan ikke alene forklare den høye forekomsten av hjerte-

I flere studier er det vist at personer med lang utdanning følger anbefalingene om økt inntak av frukt og grønnsaker oget redusert inntak av fe bedre enn personer med kort

Da plasmarespons på inntak av frukt og grønnsaker viser store individuelle variasjoner for karotenoider,vil karotenoider i blod sannsynligvis være best å bruke som markør