Omega-3- og omega-6-tilskudd til premature?
Fulltekst
RELATERTE DOKUMENTER
Effect of n-3 polyunsaturated fatty acids in patients with chronic heart failure (the GISSI-HF trial): a randomised, double-blind, placebo-controlled trial.. Tavazzi L, Maggioni
Nyere studier (åtte observasjonelle og én placebokontrollert) har indikert at et høyt inntak av fisk og marine omega-3-fettsyrer samt høye plasmakonsentrasjoner av de samme
vanlig blant eldre de siste levemåneder, selv blant dem som bor og dør hjemme, sier pro- fessor Sigurd Sparr ved Geriatrisk avdeling, Universitetssykehuset Nord-Norge1. At
I motsetning til hva Waldum forsøker å antyde, er det ikke siden protonpumpehemmere kom på markedet for snart 20 år siden vært registrert økt fore- komst av ventrikkelcancer (3,
En annen studie basert på 11 kliniske forsøk viste at tilskudd av ome- ga-3-fettsyrer eller økt inntak av disse i kost- holdet ga en statistisk signifikant reduksjon i relativ risiko
Så langt har kliniske data fra epidemiologiske studier eller intervensjonsforsøk og nivået av omega-3-fe syrer korrelert godt, men kun når man hensyntar utgangsnivået av omega-3-
Denne viste at for pasienter med hypertriglyseridemi og forhøyet kardiovaskulær risiko, var det ingen forskjell i forekomsten av hjerteinfarkt, ustabil angina, koronar
Konsentrasjonen av DHDP-syre, og enzymet som danner DHDP-syre, var høyt i øynene til pasienter med ikke-proliferativ, tidlig diabetisk retinopati.. I mus med spontant utviklet